10 motive să mergi la medicul ginecolog

Consider că vizita la medicul ginecolog trebuie să facă parte din rutina activităților anuale și le indic femeilor să își găsească un medic cu care să stabilească o relație de prietenie, tocmai pentru a le fi mai ușor. Dacă nu te-am convins ai mai jos o serie de motive pentru care ar trebui să o faci.

1. PREVENȚIA – deoarece se știe că este mult mai ușor să previi decât să tratezi ORICE. Putem afla în urma unui consult ginecologic care trebuie efectuat anual odată cu începerea vieții sexuale despre anumite afecțiuni: starea colului, a ovarelor, prezența unor formațiuni tumorale benigne numite leiomioame, infecții etc.

2. SÂNGERAREA ANORMALA – reprezintă un motiv serios de îngrijorare și se recomandă investigații suplimentare. Contactează medicul tău ginecolog dacă: menstruația durează mai mult de 7 zile, sângerarea menstruală este abundentă, apar dureri severe ,sângerarea apare între menstruații.

3.PREZENȚA UNEI SECREȚII VAGINALE ABUNDENTE – se recomandă efectuarea unui examen bacteriologic al secreției vaginale pentru punerea în evidență a bateriilor patogene. Sunt și medii speciale de cultură pentru identificarea unor bacterii care se transmit în urma contactului sexual (Chlamydia, Mycoplasma, Ureaplasma) bacterii ce produc infecții vaginale, determină infertilitate sau poate favoriza apariția unei sarcini extrauterine.

4. PAP-TEST-ul – identifică precoce celulele anormale de la nivelul colului uterin, înainte ca acestea să se transforme în celule canceroase. Cancerul de col uterin poate fi prezent fără să ai nici un simptom. De fapt, majoritatea persoanelor infectate cu HPV – cauza majoră a cancerului de col uterin – nu au simptome. Testul Papanicolau verifică modificările celulelor cervicale cauzate de HPV ceea ce permite identificarea și tratarea celulele atipice cu mult înainte ca orice simptom să apară, motiv pentru care screening-ul este atât de important.

5. LIPSA MENSTRUAȚIEI – fie că ești la final de adolescență și menstruația nu a venit (amenoree primară) fie ești o femeie cu menstruații regulate/neregulate dar ai mai mult de 45 zile întârziere (amenoree secundată) e cazul să mergi la un control ginecologic. Poate fi vorba de o sarcină intrauterină, extrauterină sau o patologie ovariană.

6. INFERTILITATEA PRIMARĂ/SECUNDARĂ – face referire la imposibilitatea obținerii unei sarcini mai mult de 1 an de zile. Se recomandă consult de specialitate dacă ați depășit acest termen stabilit deoarece se estimează că în Romania 1 din șapte cupluri întâmpină greutăți în conceperea unei sarcini.

7. TE-AI ÎNGRĂȘAT/SLĂBIT BRUSC – poți fi surprinsă și răspunsul să îl primești chiar de la ginecologul tău. Fă-ți o programare!

8. CANCER DE COL / SÂN / OVARIAN ÎN FAMILIE – Cancerul de sân și cel ovarian sunt două boli necruțătoare cu care se confruntă și femeile din România. Puțini știu, însă, că riscul ca o persoană să facă unul din aceste două tipuri de cancer există în familie. Mai exact, până la 10% dintre persoanele care se îmbolnăvesc moștenesc gene care predispun la apariția cancerului. De aceea, femeile care stiu că au avut rude bolnave de cancer mamar sau ovarian (mama, sora, bunica) își pot salva viață, făcând un simplu test genetic, un test de sânge ieftin și precis.

9. DURERE/PRURIT VAGINAL – se poate să ai o infecție sau ai urmat un tratament antibiotic oral și flora ta vaginală a avut de suferit ! E simplu ! Vei primi tratamentul corespunzător și problema e rezolvată!

10. FORMAȚIUNE SÂN – dacă în urma autopalpării ai depistat o formațiune la nivelul unui sân, e necesară o investigație suplimentară – ecografie mamară ! Nu amână momentul ! Poate fi un fibroadenom mamar sau chiar o leziune malignă.

111 afișări

Postări recente